Szanowni Państwo,
W trosce o bezpieczeństwo Pacjenta w Samodzielnym Publicznym Pogotowiu Ratunkowym w Krośnie prowadzone jest monitorowanie zdarzeń niepożądanych.
Zgodnie z Ustawą z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta:
Zdarzenie niepożądane to zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu; nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
Zdarzenie niepożądane może być zgłoszone przez:
-
pacjentów, rodziny pacjentów, opiekunów,
-
świadków zdarzenia,
-
personel medyczny, innych pracowników Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Krośnie.
Analiza zgłoszonych zdarzeń niepożądanych pozwoli ustalić, co się wydarzyło i jaka była tego przyczyna, aby skutecznie zapobiegać podobnym przypadkom w przyszłości. System zarządzania zdarzeniami niepożądanymi jest niezależny i odseparowany od rozpatrywania skarg i zażaleń, jak również od systemu odpowiedzialności karnej i zawodowej, ponieważ nie ma na celu szukania winnych i ich karania, lecz analizę zdarzenia, podjęcie działań naprawczych i ocenę ich skuteczności.
Poniżej znajdują się linki do formularzy:
Ankieta : https://forms.gle/zDfBzkDo5Lh2uXjP9
Formularz Pacjent : https://forms.gle/9QUeaHXodD8yUhph6
Formularz pracownik : https://forms.gle/fDA6s24pCRwtMxae9